Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich osobom trzecim. Pliki cookie pozwalają na poznanie twoich preferencji na podstawie zachowań w serwisie. Uznajemy, że jeżeli kontynuujesz korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę. Poznaj szczegóły i możliwości zmiany ustawień w Polityce Cookies.

Adrianna Kosiak

09 listopad 2021

Crowdfunding - jak zacząć?

Każda firma do rozwoju potrzebuje pieniędzy, niestety nie wszystkie z nich mogą liczyć na wsparcie banków. Jedną z form finansowania spółki jest crowdfunding udziałowy, czyli „pieniądze za udziały dla nowych inwestorów”. Początkowo taki sposób pozyskania pieniędzy kojarzył się tylko ze startupami i małymi firmami, które nie znalazły uznania dużych inwestorów. Obecnie jego postrzeganie się zmieniło i stał się to również sposób na sfinansowanie projektów dużych podmiotów, których produkty są znane na rynku i zdobyły już pewną renomę. Aby zebrać środki nie wystarczy tylko ciekawy produkt, trzeba zastanowić się promocją. Jak więc zacząć kampanię crowdfundingową i wypromować ją w sieci?
Jak zacząć pozyskiwać inwestorów? Zanim zaczniesz pozyskiwać inwestorów sprawdź, czy Twój pomysł jest wyjątkowy, a na świecie istnieje społeczność, która będzie nim zainteresowana. To prawdopodobnie oni będą chcieli wspierać w Twój projekt, więc zwróć uwagę kim są i czego oczekują oraz czy rynek nie jest już nasycony podobnymi produktami. Następnie jeżeli nie masz jeszcze spółki, to jest dobry moment, aby ją zarejestrować. Zacznij promocję wcześniej Nawet najlepiej przygotowana zbiórka nie odniesie sukcesu, jeśli ludzie się o niej nie dowiedzą. Pamiętaj aby od samego początku prowadzić działania promocyjne, wizerunkowe i marketingowe. Oto kilka pomysłów: Postaw ciekawą stronę internetową i prowadź tematycznego bloga. Załóż odpowiednie social media i informuj o postępach. Szukaj potencjalnych inwestorów na forach i grupach tematycznych. Zastanów się zamówieniem kilku artykułów sponsorowanych. Pomyśl o wsparciu mikroinfluencerów. Jak przygotować się do kampanii? Finansowanie społecznościowe to dobry sposób, aby zebrać kapitał na swój projekt. Głównym warunkiem jest przekonanie inwestorów do pomysłu, a to nie zawsze jest łatwe. Dlatego tak ważne jest, aby odpowiednio przygotować przedsięwzięcie. Przyciągnij uwagę inwestorów - stwórz chwytliwy tytuł Tytuł to pierwszy element styku Twojej kampanii z potencjalnym inwestorem. Dlatego pamiętaj, aby był on, krótki, chwytliwy i wzbudzający ciekawość, tak aby po jego przeczytaniu ludzie chcieli dowiedzieć się więcej na temat Twojego pomysłu. Sprawdź tytuły innych zbiórek i zainspiruj się najlepszymi. Film promocyjny, to zawsze dobry pomysł Film to najlepszy pomysł, aby przedstawić projekt. Dzięki niemu w ciągu kilku minut możesz przedstawić przedstawić siebie i swój pomysł tak, aby zarazić inwestorów pasją i zmotywować do wsparcia finansowego nowej idei. Dokładny opis projektu Opis powinien być możliwie dokładny, ale jednocześnie przejrzysty, aby osoby nie zaznajomione z tematem mogły zrozumieć na czym polega. Pamiętaj, że przemawiasz do ludzi, a nie do korporacji czy banków. Zawrzyj w nim informacje na temat projektu, celu zrzutki i sposobu wynagrodzenia. Napisz co już zrobiłeś w celu realizacji pomysłu oraz jakie kroki są jeszcze przed Tobą. Tutaj możesz przedstawić siebie i swój zespół, pokazać dlaczego warto zainwestować w Twój pomysł. Cel i termin realizacji Każda zbiórka musi mieć określony cel i termin zakończenia. Oszacuj jaka kwota będzie konieczna do realizacji i ewentualnego wprowadzenia produktu na rynek. Kampanie zwykle trwają od 30 do 90 dni, a im szybciej osiągniesz cel, tym lepiej, bo jest to równoznaczne z tym, że zainteresowanie Twoim produktem jest duże. Wybierz odpowiednią platformę crowdfundingową Sposób w jaki będziesz prowadzić swoją kampanię zależy wyłącznie od Ciebie. Odpowiednio dobrana platforma może zwiększyć szanse na osiągnięcie sukcesu. Podczas wyboru zwróć uwagę na: wielkość prowizji, koszt usług dodatkowych, rozwiązania prawne, pomoc w promocji, wsparcie merytoryczne i prawne.

Pozostałe artykuły

Adrianna Kosiak

08 listopad 2021

Czy mogę zebrać kapitał na platformie crowdfundingowej?
To pytanie zapewne nurtuje niejednego przedsiębiorcę w momencie, gdy zastanawia się skąd wziąć środki na realizację swojego pomysłu biznesowego. Crowdfunding jest coraz bardziej popularną formą zdobywania pieniędzy na rozwój działalności.

Adrianna Kosiak

09 listopad 2021

Crowdfunding - jak zacząć?
Każda firma do rozwoju potrzebuje pieniędzy, niestety nie wszystkie z nich mogą liczyć na wsparcie banków. Jedną z form finansowania spółki jest crowdfunding udziałowy, czyli „pieniądze za udziały dla nowych inwestorów”. Początkowo taki sposób pozyskania pieniędzy kojarzył się tylko ze startupami i małymi firmami, które nie znalazły uznania dużych inwestorów. Obecnie jego postrzeganie się zmieniło i stał się to również sposób na sfinansowanie projektów dużych podmiotów, których produkty są znane na rynku i zdobyły już pewną renomę. Aby zebrać środki nie wystarczy tylko ciekawy produkt, trzeba zastanowić się promocją. Jak więc zacząć kampanię crowdfundingową i wypromować ją w sieci?

Adrianna Kosiak

08 listopad 2021

Czym jest crowdfunding udziałowy?
Crowdfunding jest rodzajem finansowania społecznościowego. Istotą idei jest zebranie dużej liczby drobnych inwestorów, którzy wesprą daną inicjatywę. W pierwszych fazach rozwoju biznesu spółki rzadko mogą liczyć na pożyczki bankowe, gdyż są dla nich zbyt mało wiarygodne. Przy braku własnego kapitału, crowdfunding jest dla startupów atrakcyjną alternatywą na pozyskanie środków. Jest to też szansa dla tych, którzy dysponują mniejszym kapitałem, a chcą brać aktywny udział w rozwoju rynku. Dowiedz się czym jest crowdfunding.